social media beheer

Het schiet er al snel bij in. Je social media pagina’s up to date houden en ook nog eens zorgen dat je gezien wordt. Soms kan alleen gezien worden al voor tal aan nieuwe kansen zorgen. Denk hierbij aan een restaurant waarbij de klant wilt zien wat hij op zijn bord kan verwachten of een bedrijf die niet alleen wilt horen hoe goed jij in grafisch vormgeven bent, maar dit ook wilt zien. In deze gevallen hoef je alleen maar te posten en te laten zien wat je kunt. Maar nog belangrijker is dat jij hun bereikt: je bestaande en potentiële klanten.  

 

Social Media klinkt eenvoudig maar hier zit toch echt een strategie achter. Deze maakt duidelijk waarom jij kiest voor social media. Tijdens een brainstormsessie zullen wij samen sparren over alle zaken waar je aan gedacht moet hebben om een social media strategie te vormen. Doelstelling(en), doelgroep, eigen wensen, welke kanalen, content creatie, planning en uiteindelijk het beheer van het totale plaatje.

Aan de hand van deze strategie zal er een contentkalender opgezet worden. Hierin wordt duidelijk wat, wanneer en door wie er gepost gaat worden maar ook wie er zorg draagt voor alle interactie die veroorzaakt kan worden door een post. En niet onbelangrijk: het analyseren van de resultaten. Waar hebben de posts uiteindelijk toe geleid en is dit in lijn met de strategie?

 

Genoeg om over na te denken dus…

 

Uiteindelijk is de keuze aan jou. Zelf meer tijd vrij maken voor social media of deze tijd benutten om te doen waar jij goed in bent en social media uit te besteden aan ons. Dat laatste klinkt natuurlijk als een hele goede optie voor beide. Zo is iedereen bezig met hetgeen waar hij goed in is.